KARUNA MA
  • HOME
  • CURSOS & TALLERS
    • Hata Raja Ioga
    • Ioga & Sons meditatius
  • RETIRS
    • Retiro en la Gomera
    • Retir d'estiu a la Garrotxa
  • FORMACIÓ
  • CONTACTE
  • Blog

Blog

Trobar seguretat interna

26/3/2026

0 Comentaris

 
Foto
Fa un temps que tinc com una sensació d'incertesa molt gran. Tant pel que passa a fora (en el món) com el que passa dins meu. De vegades aquesta sensació és tan gran que acabo pensant: “mira, m’és igual el que passi perquè no ho puc controlar així que ho deixo anar.” I a la vegada  tinc la sensació que darrere d'aquesta incertesa, hi haurà canvis que venen des d'un lloc profund (de vegades de manera intensa, sacsejant-ho tot), tant a fora (en el món) com a dins meu, o dins nostre...

Com si anéssim cap a un moment en què (tot i que ens pugui semblar tot el contrari per les circumstàncies mundials) podrà ser més fàcil actuar, pensar, sentir i estimar d'una manera més autèntica, més lliure, més valenta, més sàvia i des d'un amor veritable.
Qui sap, potser tot això són només anhels. Sigui com sigui el que a mi em serveix per no caure en la por i l'ansietat que molt sovint tenim al viure en la incertesa, és intentar trobar seguretat dins meu perquè si la busco fora, em perdo! I per trobar seguretat em va bé refugiar-me en la pràctica d'asana, pranayama, meditació i així tornar al moment present. 📿

​
Castellano
Hace un tiempo que tengo como una sensación de incertidumbre muy grande. Tanto por lo que pasa afuera (en el mundo) como lo que pasa dentro de mío. A veces esta sensación es tan grande que acabo pensando: “mira, me da igual lo que pase porque no lo puedo controlar así que lo suelto.” Y a la vez tengo la sensación que detrás de esta incertidumbre, habrá cambios que vienen desde un lugar profundo (a veces de manera intensa, sacudiéndolo todo), tanto afuera (en el mundo) como dentro mío, o dentro de nuestro...

Cómo si fuéramos hacia un momento en que (a pesar de que nos pueda parecer todo el contrario por las circunstancias mundiales) podrá ser más fácil actuar, pensar, sentir y querer de una manera más auténtica, más libre, más valiente, más sabia y desde un amor verdadero.
Quién sabe, quizás todo esto son solo anhelos. Sea como sea, lo que a mí me sirve para no caer en el miedo y la ansiedad que muy a menudo tenemos al vivir en la incertidumbre, es intentar encontrar seguridad dentro mío porque si la busco fuera, ¡me pierdo! Y para encontrar seguridad me va bien refugiarme en la práctica de asana, pranayama, meditación y así volver al momento presente.   
📿 
0 Comentaris

La faula del colibrí

25/2/2026

0 Comentaris

 
Foto
Avui m'agradaria compartir la faula del colibrí. Diu així...
“Un dia, un gran bosc comença a cremar. Tots els animals fugen espantats, mirant el foc des de lluny, sense saber què fer. Només un colibrí vola una vegada i una altra fins al riu. Agafa una gota d’aigua amb el seu bec diminut i la deixa caure sobre el foc. Ho repeteix una i altra vegada.

De cop passa un elefant que fuig corrent. Ell, que té una trompa molt gran, es mira el colibrí i li diu:
— 
Què et penses que estàs fent colibrí? No apagaràs mai el foc amb aquests bec tant petit!
El colibrí li respon:
— 
Jo faig la meva part. Tot allò que puc fer, ho estic fent.”

Quan tinc un dia d’aquells que costen, pensar en aquesta història m’ajuda a continuar amb la pràctica, a confiar i a pensar que per poc que faci, si ja estic fent el que puc fer en aquest moment, ja és suficient. I que potser hi ha d’altres persones que poden fer més que jo. Penso en el colibrí, intento no comparar-me, continuo fent el que puc fer.   🐦‍⬛

​
Castellano
Hoy me gustaría compartir la fábula del colibrí. Dice así...
“Un día, un gran bosque empieza a quemar. Todos los animales huyen asustados, mirando el fuego de lejos, sin saber qué hacer. Solo un colibrí vuela una y otra vez hasta el río. Coge una gota de agua con su pico diminuto y la deja caer sobre el fuego. Lo repite una y otra vez.

De repente pasa un elefante que huye corriendo. Él, que tiene una trompa muy grande, mira al colibrí y le dice:
— ¿Qué te piensas que estás haciendo colibrí? ¡No apagarás nunca el fuego con estos pico tanto pequeño!
El colibrí le responde:
— Yo hago mi parte. Todo aquello que puedo hacer, lo estoy haciendo.”

Cuando tengo un día de aquellos que cuestan, pensar en esta historia me ayuda a continuar con la práctica, a confiar y a pensar que por poco que haga, si ya estoy haciendo lo que puedo hacer en este momento, ya es suficiente. Y que quizás hay otras personas que pueden hacer más que yo. Pienso en el colibrí, intento no compararme, continúo haciendo lo que puedo hacer. 
🐦‍⬛
0 Comentaris

Allò que més ens sosté, neix des de dins

27/1/2026

0 Comentaris

 
Foto
Moltes vegades diem que la respiració ens calma. I sí, pot calmar-nos. Encara que la calma no és l’únic resultat d’una respiració conscient o voluntària. La respiració també ens pot ajudar a equilibrar-nos, mantenir una estabilitat o a activar-nos quan estem apagats o sense energia.

Cada vegada es parla més de que la respiració ens aporta una cosa encara més profunda: li ofereix al cos un senyal de seguretat. La bona cosa és que aquesta seguretat no depèn de res extern. La podem generar nosaltres mateixos!
Quan el cos rep aquest senyal, la claredat, la seguretat, l’autoestima no es forcen ni es persegueixen. Comencen a aparèixer de manera natural.

Aquests dies penso molt en això. En com, sovint, busquem fora el que ens ajudi a sentir-nos millor: respostes, explicacions, solucions…i també fer més, dependre del que creiem que diran els altres...
Jo mateixa, crec que la major part de la meva vida, he donat la responsabilitat del meu benestar a persones, situacions o circumstàncies externes, com si la claredat, l'autoestima o la sustentació haguessin d'arribar des d'algun altre lloc.
I tot i que fa anys que llegeixo i sento dir que tot està a dins nostre, crec que fins ara no he pogut integrar que el que de veritat ens sosté no ve tant de fora, sinó de quan profund som capaços d'anar cap endins, i de com el moviment del cos i la respiració pot acompanyar-nos a trobar i habitar aquest lloc.
I per mi, no només es tracta de tancar els ulls una estona de tant en tant i respirar una mica sino de fer-ho de manera regular i donar-li importància a això d’anar cap endins.

​
Castellano
Muchas veces decimos que la respiración nos calma. Y sí, puede calmarnos. Aunque la calma no es el único resultado de una respiración consciente o voluntaria. La respiración también nos puede ayudar a equilibrarnos, mantener una estabilidad o a activarnos cuando estamos apagados o sin energía.
Cada vez se habla más de que la respiración nos aporta una cosa todavía más profunda: le ofrece al cuerpo una señal de seguridad. La buena cosa es que esta seguridad no depende de nada externo. ¡La podemos generar nosotros mismos!
Cuando el cuerpo recibe esta señal, la claridad, la seguridad, la autoestima no se fuerzan ni se persiguen. Empiezan a aparecer de manera natural.
Estos días pienso mucho en esto. En cómo, a menudo, buscamos fuera el que nos ayude a sentirnos mejor: respuestas, explicaciones, soluciones…y también hacer más, depender del que creemos que dirán los otros...
Yo misma, creo que la mayor parte de mi vida, he dado la responsabilidad de mi bienestar a personas, situaciones o circunstancias externas, como si la claridad, la autoestima o el sostén tuvieran que llegar desde alguno otro lugar.
Y a pesar de que hace años que leo y siento decir que todo está adentro nuestro, creo que hasta ahora no he podido integrar que lo que de verdad nos sostiene no viene tanto de fuera, sino de cuán profundo somos capaces de ir hacia adentro, y de como el movimiento del cuerpo y la respiración puede acompañarnos a encontrar y habitar este lugar.
Y por mí, no solo se trata de cerrar los ojos un rato de vez en cuando y respirar un poco sino de hacerlo de manera regular y darle importancia a esto de ir hacia adentro.


0 Comentaris

Solstici d'hivern - Solsticio de invierno

22/12/2025

0 Comentaris

 
Foto

Acabem de passar el solstici d'hivern, la nit més llarga, fosca i silenciosa de l'any. Segons el ioga, aquesta foscor evidencia la llum que irradien els nostres cors i ens recorda que aquesta llum interior mai no s'apaga. Per molt fosc que pugui ser a fora.
També diu que des d'ahir dia 21, fins encara uns dies és un moment sagrat per anar cap a dins, moment de silenci i de reflexió per il·luminar els anhels de la nostra ànima abans de donar pas a un nou cicle.
I jo trobo tan bonic pensar com, a partir d’ara, a mesura que els dies es vagin fent més llargs i lluminosos, les llavors sembrades dels anhels podran anar florint. Igual que fa la mare terra amb cadascuna de les seves plantes, arbres, cada bri de gespa...

​
Castellano
​Acabamos de pasar el solsticio de invierno, la noche más larga, oscura y silenciosa del año. Según el yoga, esta oscuridad evidencia la luz que irradian nuestros corazones y nos recuerda que esta luz interior nunca se apaga. Por muy oscuro que pueda ser afuera.
También dice que desde ayer día 21, hasta todavía unos días es un momento sagrado para ir para adentro, momento de silencio y de reflexión para iluminar los anhelos de nuestra alma antes de dar a un nuevo ciclo.
Y yo encuentro tan bonito pensar cómo, a partir de ahora, a medida que los días se vayan haciendo más largos y luminosos, las entonces sembradas de los anhelos podrán ir floreciendo. Igual que hace la madre tierra con cada una de sus plantas, árboles, cada brizna de césped...
0 Comentaris
<<Previ

    Autor

    Et comparteixo aquí algunes petites reflexions per si et poden inspirar.

    Fitxers

    Març 2026
    Febrer 2026
    Gener 2026
    Desembre 2025
    Novembre 2025

    Categories

    Tots

    canal de continguts RSS

  • HOME
  • CURSOS & TALLERS
    • Hata Raja Ioga
    • Ioga & Sons meditatius
  • RETIRS
    • Retiro en la Gomera
    • Retir d'estiu a la Garrotxa
  • FORMACIÓ
  • CONTACTE
  • Blog